Pages

Monday, April 4, 2011

SELAMA INI MENGHILANG......

Assalamualaikum.......
tErasa lame sangat x berbloging2 nie...windu giler doe...
Haih semenjak bbersalin nie Busy dibuatnya...Almaklumla anak dah bertambah..tanggungjawab pun bertambah...Sat g dok layan nie jer anak pun entah kemana..huuhhuhu...
Rasanya dah hampir 7bulan aku x update apa2 kat sini...memula sibuk nak bersalin..peh tuh sibuk berpantang..peh tuh sibuk jaga anak..Erm...sibuk sungguh aku nie...hehheheh....
Alhamdulillah aku selamat melahirkan anak dapa 3/11/2010..Lebih sehari dari jangkaan.Aku start sakit dr 2hb..Ingat nk bersalin dah,sekali g HUKM,doc suh lik dulu..Klu ang dah sakit sangat baru mai balik no...(eh..doc ni terer cakap utara da..hahhahaha)Aku pun lik la...Sempat lagi g makan kenduri umah jiran merangkap member comolot kat blok aku nie...Saat nie yg sentiasa berada disisi aku mak ayah n hubby..Mak ayah seminggu duk sini semata2 nk tunggu aku bersalin...Tq mak ayah..luv u...hubby jugak..huk..huk...Kita sambung lik pasal nk bersalin tadi.Aku tetap cam tadi..x der la sakit sangat..rasa sengal2 ayam je(eh..ada ke pepatah ni)hehehe..
Bila malam menjelma sakit semakin bertambah..argh..argh...tapi x dahsyat lagi..relax dulu...
Bila sume org dah tido baru la sakit menjadi2..memang x leh nk tido la...Jap2 terjaga..Jap2 terjaga..So utk mempercepatkan proses tuh..Jenuh la aku pusing keliling umah..Sampai la 1 tahap aku memang dah x tahan lagi..Aku gegaq 1 umah suh antaq aku pi sepital...Sume bergegas..hehhehe..tau pun...Elok je pas azan subuh Hubby pun anta aku kat sepital...Duk kat situ lame gak sementara nak tunggu doktor...Akhirnya doc dtg gak tuh pun dah kul 7am ++ rasanya..Cek2 apa sume dah 7cm..Terus anta labour room...
Elok je sampai sana tukar baju apa sume..cek tuh ini.Hubby pun duk sekali..Tetiba aku terasa air ketuban aku pecah....sib bek ada sorg misi kat situ ms tuh...aku pun apa lagi...push..push..push....uwaaaaaaaa...uwaaaaaaaaaaaa...lahirkan baby boy..alhamdulillah syukur...Nie la 1st time hubby masuk sekali masa kau bersalin..Mujur la hubby x pitam..hehhehhe..Bila dah nampak baby hilang sume rasa sakit tuh...
(kat labour room)
(ngan hubby..sblm tuh siap wasiat lagi..hehheheh..)
(1st pic pas dilahirkan)
Aku selamat melahirkan baby boy..Berat 3.64kg..Pd pukul 8.15pg..BUjang ku itu diberi nama RIZQ HAIDAR..Pengalaman melahirkan baby boy len la dr baby gurl..Rasa cepat n mudah...syukur sangat..Nie la hero ku...Menanti hampir 5tahun baru dpt boy....Org yg paling gembira dah tentu la hubby...Aku check in kat Hukm 1hari je..Klu x petang 3hb tuh leh lik dah..Tapi ms doc ronda adik lum yak lagi..kena lik sok..huhuhu..
(ceria kan wajah hubby ku..huhuhu)
(kat wad berlian)
(masa ni lum kuar wad lagi...)
Elok kuar sepital aku terus lik kg..berpantang kat sana..Kat sana ada la orang 'ngopeni' aku anak2 huuhuhu...Nak cari org urut pun senang...Hubby dapat cuti 10hari jer...Sementara hubby kat kg..Dia la yg dok uruskan RIZQ..Tq hubby....Aku duk kg jap jer x sampai sebulan pun.. Hubby kat kl dah boring tahap gaban duk sorang2..Lagi pun anak2(dyan n icha) kena kudis api kot..Ate dok kg kan..sonok beno ler men tanah..pasio..X hengat punya.hehheheh..
(ate cenggini ler ghupe org bepantang)
(umur RIZQ 1ari-2bulan)
(wajah2 Bujang kesayangan ku)
MAJLIS CUKUR JAMBUL RIZQ HAIDAR
Pada 26/12/2010 majlis cukur jambul anak bujang den..wat kat umah mak kat kg.Kebetulan masa tuh anak buah den nak masuk uitm esoknya.So sume sanak saudara berkumpul kat umah omak den nie ar....Alhamdulillah majlis tuh berjalan lancar..syukur sangat..