Pages

Friday, October 15, 2010

Baby Songsang@37minggu

Baby Songsang@37mgu.....
Ari nie aku g HUKM utk wat booking..Cam biasa la prosuder dia..Timbang,urine,scan n jumpa doktor...Time scan tuh la terbongkar segalanya..huhuhuhuu...2ari sebelum tuh aku rasa len mcm gak..Asal lak ada bulat2 kat bahagian atas perut nie..aku rasa cam kepala...Ternyata dugaan aku tepat sekali bila dah scan..Peh...dlm kotak fikiran aku masa tuh 1 jer opret...ngeri doe.....
Scan masa 35minggu baby dah paking elok dah..tetibe dah nk bersalin leh lak dia men pusing2 cam tuh...dugaan......Masa jumpa doktor tuh aku tanya la cam ner ngan baby nie...Doktor bagi 2 pilihan kat aku..Nak pusing atau opret..Dua2 ada risiko...Kalau pusing risiko dia baby lemas atau uri terlucut.Tapi selalunya berjaya...kes cam tuh 1/10 la..n leh bersalin secara normal...Pilihan kedua opret la...seperti yg korang tau ape risikonya..huhuhuhu..Masa tuh En.Hubby x der lak,cr paking x jumpa..so aku kena la wt keputusan sendiri.Aku pilih pusing so doktor suh dtg lagi esokkkkk.......
Balik dr sepital tuh,aku jd serabut..jiwa kacau..cam no la nak buat nie..
Bincang ngan hubby n tya org2 sekeliling aku..diorg suggest opret jer....
aku n hubby pun sebulat suara memilih utk opret..so sok kena bgtau kat doktor la apa keputusan kami......Tido mlm pun x lena dibuatnya..dok memikirkan hero yg bakal dilahirkan...
Erm...mungkin ada hikmah disebalik nie sume...Think positif n x perlu neves kan..huuhuhuu....
Walaupun nie baby ke 3,tapi dia punya neves tuh cam 1st time nak bersalin..Bersalin sebelum2 nie pun secara normal..Nie la pertama kali nk opret...Hope sume berjalan lancar n allah permudahkan urusan hambamu ini..aminnnnnnnnnnnnnn....
Blogger Templates