Pages

Saturday, August 6, 2011

4 RAMADHAN

Adakah benar makan semut boleh menyebabkan lupa??
kalau la betul gamaknya dah bape ekor la tertelan,termakan,terminum dan termacam2 la.
Dan mungkin dah sampai tahap hilang akal la aku rasa..hahhahah...
Bila cite pasal semut nie aku x tau la kesahihah n kebenarannya.
Tapi memang cepat lupa pun,tapi x leh la salahkan semut jugak.Mungkin ada faktor lain.
Lagipun DR.M pun ada kata Melayu mudah lupa.Kalau x makan semut pun tetap pelupa.
bleh ke cam tuh???hahhahah....
Selalunya bila buat air 1jag,rasa dah ok,warna pun dah cantik,tetiba ada lak
semut terjun bunuh diri dlm tuh,korang nak buang semut ke buang air?
X dibuang org kata jd pelupa..Kalau buang air membazir plak.
Membazir kan amalan syaitan..nak jadi geng syaitan ke nak jadi pelupa??
MANA PILIHAN KORANG?
Ah...serba salah dibuatnya...ate lantak je la..
Nak terus minum pun buleh nak buang pun buleh..
Tetibe lak cite pasal semutkan..cam la x der cite lain.Bukan apa
masa berbuka terkono cam tuh.tuh yg teringat pasal isu
kalau minum air ada semut
cepat lupa..
Bila nak cover balik utk ingatan yg bagus,
makan la kismis banyak2 ye.hehehe...
KAKAK LULUS
Puasa ari ni kakak lulus.Bila dah ptg dia mintak izin nk main luar,aku dah larang.Bukan apa,nanti dia letih.Kesian...Dia pun merayu2 buleh mama,kakak tahan..Erm..iye la mama benarkan.Dari dlm aku dengar suara dia bermain dgn penuh keriangan.Dlm hati aku.'amboi bukan main lg anak aku,cargas'...
Dia main kejap jer,dah letih dia masuk,n tido.Alhamdulillah ari nie dia puasa penuh.Balik
sekolah dia siap cakap,mama cikgu kata bleh puasa setengah ari..huhuhu...x dapat der.Selagi leh
puasa penuh teruskan lah anak ku...Kau hebat..Nak menang kan!!
Bila berbuka dia lah yg paling berselera.Makan x hengat punya..Makan nasi siap bertambah.
Sambung makan mee goreng lak 3x tambah.Peh mengalahkan selera mama anak dara aku nie.
Penangan puasa sehari suntuk..Tuh la anak ku.....Tahniah kak....akhirnya lulus jugak..