Pages

Wednesday, January 20, 2010

RONDA BERSAMA MAMA

Hari nie seharian bersama mama,abah n adik2.Hubby keje hari nie.So aku la kena eskot mama..Ma ajak g ronda Masjid India,tu la tempat feberet ma kalau datang KL...Habis baju diborongnya..Selagi mau..hehhehhe...Sampai jer Masjid india..Abah g bank dulu...Nak kasi settle umah yg baru dibelinya..Alhamdulillah...sume dah selesai...

melangut depan Maybank..lalallala...

Lame gak abah dok dalam tuh...Almaklumla org ramai...Kami pun tunggu sampai ber akat..grrrrr.......Haru biru jap la melayan anak2 lagi..Dok berlari sana sini...risau mak dibuatnya....So kena la sentiasa berwaspada kat tempat cam nie...takut dowh...Skang nie kan cam2 penjenayah yg ado...

anak ku sayang....Nazurah Batrisyia

Dok asyik melayan anak2 ada la sorang hamba allah nie datangmenghampiri...Aku tau dah nie mesti kes mintak derma..Kata nya dr rumah anak2 yatim Baitul Aini,Ipoh..Punyalah jauh mintak derma..huhhhh....Aku x tau sejauh kebenarannya...Tapi aku x memang x berapa nk caya sangat.Skang nie kan cam2 cara utk menipu org.Tu pun salah satu la...Bukan duit yg aku herankan,tapi masalahnya penipuan.Coz aku ada pengalaman ngan tuh sume...Masa aku bujang dulu,aku pernah ditawarkan kerja cam nie..Tapi aku x berminat pun..sekurang2 nku tau la pasal menda nie..Tapi tuh jual buku..Ngan ayat utk sedekah n duit tuh utk didermakan..Memang la derma..Derma kat org yg jaja menda tuh...Semenjak tuh la aku x caya benda nie sume...Ni sume satu penipuan lor..

resit derma yg x pasti kebenarannya...

Abah pun bising bila mama terjebak sedekah kat org tuh...Abah kan pro pasal sume nie,sebab tuh la dia x suke..Dan settle sume,ronda time...Habis di 'tawaf' Masjid India nie...Ma kalau bab jalan nie,fuh...tip top..memang cukup suka.Lagi2 semenjak mama guna "BION CERASTONE"..bertenaga berganda2...Ayah pun cakap cam tuh..Jap jer mama hilang dr pandangan mata..Memang x ingat org belakang la...hehhehhe...Ok la tuh..

aku bersama mama n anak2..

suka-suka jer

sempat lagi snap mak su..hehhehe...

kakak pun nk pose gak mama....

lotehnya...rehat jap....

X banyak pun snap pic..sibuk..huhuhhu..So ini la je yg ado..Yg penting kenangan tuh tetap ado...Penat berjalan..Icha sampai tertido2..Abah la yg jaga..hehehhe..Aku merewang ngan mama.Tq abah..bukan org lain pun..cucu abah gak..hehhehe...Sakit kaki aku..Penat sangat..Bestnya dapat baring atas tilam nie...huh.......

1 comment:

  1. Cinta_Maya,

    Mengenai Pertubuhan Baitul Aini, saya boleh sahkan mereka adalah legal di sisi undang2. Mereka adalah pertubuhan berdaftar di bawah Jabatan Agama Islam Perak, dan mempunyai permit yang sah bagi kutipan derma. Kewujudan rumah anak yatim ini juga anda boleh lihat di laman www.baitulaini.org. Jabatan Agama Islam Selangor baru sahaja melawat tempat tersebut di Ipoh pada bulan lepas bagi tujuan audit sebelum mereka diberikan permit.

    ReplyDelete