Pages

Tuesday, January 19, 2010

SESUDAH SUBUH...

Seawal pagi lagi aku telah dikejutkan ngan bunyi alarm hand phoneku....
Huarghhhh......ah awal lagi..huhuhu...Tapi aku gagahkan juga utk bangun..
Lagi pun mama ada kat sini...So aku pun bangun dan melakukan rutin harianku.
Tetibe aku disape dr belakang..terkejut den..
rupenya mama...dgn sopan aku bertanya..
'kenapa ma??'(baguih menantu aku nih)
hhehehhe...masuk bakul angkat sendiri la plak..
Mama pun mengeluarkan satu arahan...
"copek siap,jom poie pasar..boli lauk nak oiii"..........
Eh...mama cakap n9 lak...Ayat lebih cam tu la,cume aku je memandai alih bahasa..
kuang..kuang...kuang.....
Bergegas aku poie mandi,bersiap sedia utk g pasar bersama ibu mertua ku.....
Dalam 10minit jer dah sampai destinasi yg dituju..
Pasar Batu9,Cheras...Dah sampai pasar apo la nak boli nih...
poning palo den....Huhuhuhu....
nie pun best gak nie kakak suke mkn sutun nie....
ikan nie pun best jugak nie.....
ketam..yum..yum...sedapnya wat masak lemak cili.........
ngah sibuk cari lauk..kakak sempat lagi pose...lallalalla.....
sayur2an baik utk tubuh kita..pilih..pilih...1ikat 1ringgit....hehhehheh...
mama..kakak nk tempe tuh...kan baik tuk kulit.....plz mama....
peh...nie kalau cicah ngan sambal belacan..memang sodap...hingga menjilat jempol(ibu jari)...
suko hati apek tuh..ado org boli sayur dia pagi nie...hehheheh...
last pose sebelum balik....
Habis la sudah aktiviti kat pasar pagi nie..Leh la balik..
Masak time..Masak awal leh la g ronda2 awal...lallalala....

No comments:

Post a Comment